Nieuws...

maandag 19 oktober 2009

Europese kampioenschappen-Gent-Vlaamse Wielerpiste Eddy Merckx

Kenny De Ketele Europees kampioen derny
Kenny De Ketele heeft zaterdag in Gent met zijn gangmaker Michel Vaarten de Europese titel derny veroverd.
Na een duel met de vorige Europese kampioen, Nederlander Matthé Pronk, toonde De Ketele zich in de slotfase duidelijk de sterkste. De Duitser Roger Kluge behaalde de bronzen medaille.
De Ketele achter gangmaker Vaarten voerde het commando, Pronk in de rug van Zijlaard volgde in het spoor, de rest werd op grote achterstand gezet. Halverwege hadden de leiders al minstens één ronde voorsprong op hun andere concurrenten.

Jolien D'Hoore zilver in omnium fond
Jolien D'Hoore heeft op het EK baanwielrennen in Gent dankzij winst in de achtervolging de zilveren medaille veroverd in het omnium fond. De titel ging naar de Russische Evgenia Romanyuta. Zij had uiteindelijk vier punten voorsprong op D'Hoore.
"Daar ben ik heel tevreden mee", zei D'Hoore. Bij het begin van de achtervolging zat ik dicht bij een medaille en wou ik alles doen om zeker niet op de vierde plaats te eindigen. Dankzij de enorme hulp van het publiek reed ik mijn eigen tempo, en mijn tijd bleek voldoende voor winst in de achtervolging en zilver in het eindklassement. Schitterend gewoon.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten